@techreport{oai:rctoyota.repo.nii.ac.jp:00000214, author = {山田, 聡子 and YAMADA, Satoko}, month = {Jun}, note = {80285238, 日本赤十字豊田看護大学, 本研究では、先行研究で明らかにした実習指導者に期待される役割に基づき、実習指導者自身の意向を踏まえた、臨床現場の実情に則した実習指導者の役割を明らかにすることを目的とした。その結果、大多数の実習指導者が期待される役割をすべて果たすべきだが、実際にはほとんどの役割を果たせていないと認識していた。その要因を調査した結果、実習指導者自身の役割認識の曖昧さや、病棟風土や実習指導者サポート、学生指導体制と教員からのアプローチが鍵となり、実習指導者が役割を果たすことにつながることが示唆された。, The purpose of this study is to clarify the role of the clinical nurse instructors according to the situation of the clinical field. As a result, the majority of clinical nurses were aware that everyone should play a role, but they were actually aware that they did not play much role. As a result of examining the factors, the instructor's own role recognition was vague, and the support system of the ward culture and the instructor was key. It is also important for teachers to have an effective approach to instructors., application/pdf, 80285238, 60194156, 90639551, 30744726, 25463374}, title = {臨床現場の実情に即した臨地実習指導者役割の検討}, year = {2017} }